2012-01-16 | 19:16:46
Gnäll x10
Sen så hatar jag att mina ögon har fått påsar och ser ut som om de har blivit slagna för att jag sover sent, jag är helt enkelt en nattuggla och det är inte så att man presterar sitt bästa klockan 8 på morgonen där hjärnan inte heller ha varit jätteaktiv. Jag märker också att andra har samma problem som mig och det är väldigt deppigt i och för sig.

Och när man väl vill ha lugn och ro för att äntligen kunna fokusera sig på sitt skolarbete måste två irriterande killar som pratar dygnet runt sitta framför en och störa en. Hur störande kan man få vara? De beter sig som om de vore tjejer (väldigt stereotypiskt men detta baserar jag på de störande tjejerna i amerikanska filmer vars enda hobby är att prata eller att skvallra med varandra) och jag vill bara lägga silvertejp på deras mun och knyta igen dem. De själva vill nå godkänt i det ämnet men gör de något åt det? NEJ. De sitter bara där och slösar bort sin tid samtidigt som de förväntar sig ett godkänt serverad på deras silvertallrik. Sedan när de inte får det går de till läraren och klagar, det är allvar nu, de borde sluta bete sig som små ungar. Vanligtvis är de ganska störande men jag har som sagt PMS och därför är de 10 gånger värre. För att få godkänt får de själva kämpa för det, de försöker knappast och det är det jag stör mig på, samt att de förstör för andra som faktiskt vill kämpa.

På tal om att kämpa så hoppar en annan tanke i mitt huvud, då folk fuskar. Fusk hjälper dig ingenvart i livet om man ser det långsiktigt för man tappar kunskap (vilket är poängen med skolan) fast förutom det finns också det tydliga. När en person satsar fullhjärtat på ett prov utan att fuska men ändå får mindre än en person som inte lagt ett enda skit på att plugga utan bara ha fuskat sig fram känns det jävligt orättvist. Detta kan medföra att personen som satsar 100% utan att fuska inte längre orkar med allt elände och bestämmer själv att den ska fuska - vilket är väldigt dåligt. "För varför ska man kämpa?" Det känns jävligt dåligt. Och orättvist. Fast jag kommer aldrig (never say never though) storfuska, och undvika småfuska, det känns helt enkelt inte rätt.


Eftersom detta inlägg har döpts efter gnäll x10 tänker jag också klaga om skolans system för betyg. Jag hatar det. Det ger mig stress och mår illa av det, gör säkert fler fast ingen vet hur många. Jag borde lägga upp min medelmåttiga krönika om det. Jag kanske ska göra det.

Vad jag vet är att jag har PMS, jag hatar allt och alla - förutom mat då, mat förbättrar allt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback