Idag har dagen börjat så där halvbra för min första lektion var idrottslektionen. Vår lärare sa till oss i vår sista lektion att vi inte skulle befinna oss i idrottshallen på torsdag men hon var inte här idag, så det kan vara så att hon menade tisdag (d.v.s. idag) fast sa torsdag, aja, jag ska inte komma på torsdagens lektion. Av den orsaken fick vi istället hålla en lektion tillsammans med en personal från idrottshallen och det var faktiskt ganska roligt nu när jag tänker efter, fast jag var grinig på morgonen och nästan vägrade att göra något eftersom att jag var väldigt trött, så jag bytte mig om med möda. Vi fick spela basket och jag sprang hela lektionen så jag blev genomsvettig, men efter duschen känns det himmelskt.

 

Sedan kom återstående lektioner och någon gång innan lunch när vi hade NO började det. Jag fick lägga till produkter men problemet fortsatte och det läckte ut, jag tror att många i min klass såg det fast jag hoppas verkligen inte på det. Det vore för skämmigt och jag tränga bort denna vetskap om att de kan ha sett det - en väldans tur att de inte påpekar det. Och med "de" menar jag självklart killarna.

Efter skolan påbörjade jag, två av mina kusiner och mina vänner vägen till butiken skinz. De säljer en stor variation av mobilskal för många sorters mobiler och det bästa är att de håller sin butik i Göteborg, annars får man beställa från nätet. Efter några problem lösta köpte Lisa en mobilskal med formen av en panda gjord av silikon till sin HTC, den var riktig söt och jag kunde inte sluta stirra på den, haha. Hon kommer nog sätta ögon på den också, så att den blir ännu sötare!

Därefter splittrades vår grupp upp och mina kusiner gick sin egen väg för att de inte orkade följa med oss som ska till Sigrid Rudebecks Gymnasium och kolla öppet hus. Innan det gick vi runt först för att My ville köpa papper som man ska bränna som uppoffring vid kinesisk nyår så vi fick vandra runt i stora sträckor. Idag har jag haft mina 5 cm klackskor och det var ganska tröttsam att gå i dem i flera timmar på centrums stenbelagda mark, och i tanke med att jag har det så blev det ännu jobbigare. I och med att jag ändå klagar nu kan jag fortsätta med att min mössa fortsatte att åka nerför mitt huvud som därmed ledde till att min näsa började snora, en bieffekt av kylan som jag knappast gillar. I alla fall, efter att ha köpt Mys önskade varor och ett par hamburgare senare sprang vi till spårvagn 7 med en annan kompis.

Vi åkte till Vasaplatsen för det stod så på västtrafik - en sida som brukar vara väldigt korrekt fast det verkar inte alltid vara så då. Gående och förvirrad vandrade vi i cirklar i långa sträckor men som ordspråket lyder: Den som söker, han finner, och det gjorde vi, även om det tog längre tid än vad vi hade förväntat oss, fast det är tack vare Cindys iPhone som vi hade en aning om var den la och hur vi skulle ta oss dit. Vad skulle vi göra utan dagens teknik? (Ironiskt att jag har mest behov av tekniken men hatar det ämnet i skolan.)

Sigrid Rudebecks har trevliga elever och bra stämning. Lokalerna är mysiga, inte alltför stor även om det finns för många trappor som är smala och ser lite misstänksamma ut på grund av att det ser ut som om man kan falla ner till sin död när som helst. Jag har underestimerat Sigrid Rudebecks om jag ska vara ärlig. De är väldigt konstnärliga och erbjuder ett antal kurser inom bild och musik, dock lutar jag mer åt bild. De har också bänkar som jag verkligen saknar, haha, jag står inte ut med skåp, dessutom är deras schema också bra upplagd, man slutar normalt, vid 3 tiden. Man har bättre kontakt med lärarna för det är en liten skola och färre elever än Polhem som har 1000 elever och 400 elever är bra för mig, jag gillar inte så stora skolor som Hvitfeldtska. Men jag gillar ändå Polhem, känns rätt för mig.

Så förvirrad på vad jag ska välja och är helt enkelt skoltrött, vet inte ens hur jag kommer stå ut med det i de kommande åren de betygspressen kommer öka och presentationsångesten kommer nog aldrig försvinna. Urgh, jag har överdrivet många hormoner för tillfället men jag vill bara bryta ihop och gråta för skolan. Jag gillar att lära mig men med skolan medföljer de negativa attributen som gör så att jag faller ihop, vilket inte är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback