2012-01-20 | 15:15:10
Spökboll | 20120120
Idag har det varit spökbollsturnering i vår skola och i år hade min klass bestämt sig för att på ta sig enbart svarta kläder. Originellt skulle vi också måla oss helt svarta men tyvärr hade tjejen (min kompis fast jag ska inte nämna namn, haha) i vår klass inte nog med svart så hon tog med sig andra färger: röd, gul och grönt. De var akrylfärger och inte särskild skonsam mot huden tror jag fast vi hade inte andra val helt enkelt. Med ränder i ansiktet såg vissa ut som huliganer (kanske fel ordval, haha) eller indianer (jag var i den här gruppen).

Själv trodde jag att vi skulle förlora redan vid första början av spelet för att det har varit så de föregående gångerna,  men nej, vi kom med i finalen. Det beror nog på att vi har blivit bättre på samarbete och vår lärare enade oss alla (på grund av att hon var en hemsk lärare och det enade oss till en). Det var riktigt roligt fast vi stod ingen chans mot en av våra parallellklasser, de har alltid vunnit när det gäller bollsporter. Det var bara niorna som kom med i final fast en åtta var med i semifinalen, min kusin gick i den klassen.

Det uppstod en massa tjafs under matchen som spelades av vår klass och min kusins klass, där bland i att vissa fuskade fast de vägrade erkänna det såklart. Båda partierna fuskade fast vår klass lugnade ner oss relativt snabbt för att vi skulle bete oss mogna och rikta vår ilska mot åttorna i dolda maskar. Åttorna var däremot inte så subtila, och jag syftar faktiskt på killarna som verkar ha för mycket testosteron. De blev så arga att de siktade på en person hela tiden och försökte med all kraft pricka personen, och jag stod i vägen. Bollen åkte förbi mig fast jag kände hur stor kraften var och frågade med chockad röst om de ville döda oss eller vad. Då svarade den lilla skitungen naturligtvis ja.

Som tur blev det aldrig något slagsmål... Men han var så liten, och en riktig skitunge som borde lugna ner sig... Båda lagen fuskade, vårt lag fick också straff, detsamma med deras. Fast självklart vill man inte få det. Aja, jag ska undvika det här ämnet om skitungen för annars blir jag bara för upprörd.

Sammanfattat var det en bra dag för vi hade inga tråkiga lektioner i klassrummet (jag står verkligen inte ut längre, jag hatar gemensamma ämnen, jag vill bara ha språk, NO, MA och valfri lektion (bild) och då blir jag nöjd).

I alla fall, snart ska jag kila ner till hållplatsen för att sedan åka till konstmuseet med min klassföreståndare, min kompis och min udda svenska lärare.
Kommentarer
Postat av: Sonja

HAHAHAHAHAHHAAH SKITUNGEN XD, Tur att bollen inte kom på dig då :P.

2012-01-20 @ 23:08:37
URL: http://suzyys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback