2012-03-10 | 14:34:51
Döööö | 20120310
Det är alltid lika roligt att gå tillbaka i arkivet och läsa vad jag har gjort under de senaste åren men jag kan hålla med om att det är magert med inlägg. Jag borde lägga mer ansträngning på att skriva men det kanske inte är så roligt att höra mig gnälla varje dag om skolan (för det är vad mitt liv kretsar runt nu). Dessutom har jag inte tid, ett ämne som väldigt relativt till mig. Jag har inte tid till att vila, rita, tumblr (fast jag tumblr oavsett om jag har tid eller inte, det är som en drog för mig) eller plugga.


Om några få dagar, närmare sagt, fyra fucking dagar kommer jag ha nationella prov i fysik. Många må tro att jag kan mycket men jag själv är väldigt osäker och efter att ha kollat igenom nationella proven vill jag sitta i ett hörn och ruttna bort. Man vet helt enkelt inte vad som kommer komma och det säkra kortet är att kunna rent sagt ALLT, ett kort som jag tycker jag inte har. Jag kan garantera att efter provet i fysik kommer jag förlora mina kunskaper, det är alltid så. Kunskaper som ska hålla med mig i livet försvinner efter provet (vilket är inte alls den rätta poängen).


Vädret (vilket underbart ämne att gå på när man inte har något att prata om) har haft PMS i Göteborg under dessa månader. Ena veckan kan det kännas som om våren har börjat komma och andra som om vintern just börjat, kan den inte bara ta sig och lugna ner sig? Jag vill ha soool, vackra ljus solstrålar som lägger sig på och värmer min hud, lyfter min humör maximalt. Det har jag väl sagt? Att vädret är en stor faktor till min humör? För det är så, den dagen det är mulet och färgerna inte är klara, det är dagarna jag också har ett mulet humör.


Jag har varit ganska hyper de senaste dagarna, varför vet jag inte men känns ändå skönt, kanske beror det på att det bara en månad kvar tills påsklovet?! Tiden rusar fram i all fart, eller så har det alltid hållit den hastigheten men jag har bara alltfler saker att utföra och det är för kort sträcka för att utföra dessa grejer. En fjärdedel av året har redan gått men ändå har inget speciellt kommit, jag uppmärksammar inget från den yttre omvärlden. Jag har varit för isolerad av skolan, plugget och sist men inte minst, internet.


Sedan måste jag bara nämna att jag har köpt litteraturböcker för första gången i hela mitt liv! Aldrig har jag ägt litteraturböcker som jag själv har köpt, annars har det bara varit lärare som givit mig eller så har jag lånat från biblioteken (så tacksam över att det finns bibliotek, vad skulle jag göra utan dem?). Nu står Hungerspelen trilogin och Cirkeln på min bokhylla och snart kommer jag fortsätta läsa Cirkeln. Den är rätt läskig fast jag är ganska lättskrämd, haha.
Kommentarer
Postat av: Anonym

la

2012-04-30 @ 20:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback