2012-10-13 | 13:27:12
Fortsättning på fredag
Gårdagen var rolig minst sagt. När jag var på väg hem insåg jag att det var en fredag och inte en lördag - fast det kändes inte alls så. Jag hade gjort så otroligt mycket på en vanlig fredag så att det kändes orealistiskt.
 
Tog på mig mina klackar för det var en kort sträcka och vill vara lite lång, hehe... Så jag och Cindy gick hem till henne och hon fixade maten. Det skulle bli någon köttfärssås med pasta och jag hjälpte Cindy med diverse uppgifter som var ganska enkla men a pain in the ass... Hahaha, eller pain in the eyes skulle vara mer exakt. Vi båda hackade löken och det var hemskt (jag lagar aldrig hemma så hackar sällan lök). Hennes bror kom ner och frågade oss om vi hade bråkat, haha, tårarna rann bara på!
 
Sedan kollade vi på filmen Upp och jag tycker så synd om den gamla mannen :( Fast som tiden gick blev jag mer och mer flummig och började ta bilder och redigera dem i appen, haha.
 
Efter det var Cindy snäll att gå med mig hem och hennes lillebror fick följa med henne, haha, så vi tre promenerade och de gick in i Lidl för att köpa snacka, yum.
 
Aja, det var nog dagen och efteråt satte jag mig framför datorn och chattade som jag alltid brukar göra. Har seriöst inget liv och det är sorgligt.
 
Måste bara nämna att när jag var på väg hem från min skola stötte jag på en lärare från mitt gymnasium. Han ursäktade sig på engelska och då insåg jag att han inte kunde mycket svenska och självklart blev jag nyfiken på engelska människor. Han påminde mig läskigt om min teknik-lärare i grundskolan, fast det visade sig att han kom från USA och inte Storbritannien. Hursomhelst, konversationen flöt på och jag frågade vad han tyckte om Sverige och hur det skiljde sig från USA. Till min stora förvåning fick jag reda på att normerna, beteendet och väldigt mycket skiljde, för jag hade alltid fått för mig att Sverige var Lilla USA. Men nu när man väl tänker efter så är väl Sverige en aning (eller extremt mycket) kall och passiv. Han gav ett exempel på att folk oftast brukade inte prata med människor de inte kände så det jag gjorde var, citation: It's very unSwedish of you.

Det var roligt, dagen var rolig, och nu ser jag framemot för en rolig lördag likaså!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback